פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק – כל הסודות לשיווק מוצלח בפייסבוק

פרסום בפייסבוק - איך לנהל דף פייסבוק עסקי?

עסקים רבים מתחזקים דף פייסבוק עסקי ככלי שיווקי למטרת פרסום העסק ברשת.

העובדה שעסקים רבים בחרו לפרסם בפייסבוק לא במקרה, פייסבוק הינה אחת הפלטפורמות לפרסום בעלת יכולות טרגוט בין הגבוהות בשוק, וכן משמשת את העסקים ככרטיס הביקור שלהם. ברגע שהלקוח נחשף למוצרי העסק, המקום הראשון שהוא יחפש אותו בו (או השני אחרי גוגל),  הוא מנוע החיפוש של פייסבוק. 

האם גם אתם מפרסמים בפייסבוק? כמה עובדות שכדאי להכיר על פרסום בפייסבוק

בגדול, הקידום בפייסבוק מתחלק ל-2 סוגים, קידום אורגני וקידום ממומן. כאשר קידום ממומן מתייחס להקמת קמפייני פרסום בפייסבוק תמורת תשלום וקידום אורגני בנוי מסדרת פעולות שניתן לעשות בפייסבוק, אך לא נדרש כל תשלום כספי עבורן.
ברוב המקרים התוצאות שתקבלו מקידום ממומן יהיו גבוהות יותר מהקידום האורגני, כמובן תלוי תקציב פרסומי שתקצו לפעילות הקידום.

פרסום בפייסבוק

אחרי שצברתי כמה שנים של ניהול דפי פייסבוק לעסקים, איסוף ועיבוד נתונים סטטיסטיים, הגעתי למסקנה שיש 5 מאפיינים שחייבים להתקיים על מנת ליצור פעילות רווחית לאורך זמן באמצעות דף הפייסבוק העסקי של המותג.

1. "התוכן הוא המלך"

בטח יצא לכם לא פעם להיתקל במשפט הזה, עכשיו זה הזמן לקחת אותו ברצינות.

האינטרנט מסתמן כבר עתה כמחולל המהפכה הגדולה ביותר מאז המהפכה התעשייתית שחלה במאה השמונה עשרה. אולי קשה להאמין, אבל יותר תוכן נוצר כיום ביום אחד בלבד, מאשר בכל השנים מאז שחר האנושות ועד למהפכה בתחום האינטרנט. 
מהפכה המידע זו שבה אנו חיים מאופיינת במידע עצום שעומד לרשותנו, מה שמכונה גם – Big Data. אנחנו ממש עמוסים במידע חדש מידי יום. חשבו על זה, הרשת מלאה באינסוף אתרי אינטרנט, בלוגים, מקורות מידע, רשתות חברתיות, אינדקסים, אתרי מכירות ועוד. תוסיפו לזה את כל ערוצי התקשורת הנוספים הקיימים בשוק, כגון טלוויזיה, רדיו והעיתונות המודפסת. 

אם בעבר בכדי להכין עבודת הגשה בלימודים היינו ניגשים לספרי האנציקלופדיה ומתחילים בחיפוש, היום כל מה שאנו צריכים לעשות זה להקליד את הנושא במנוע החיפוש של גוגל, ותוך מספר שניות נקבל "טונות" של מידע שיציף אותנו ממגוון מקורות, במקרה הטוב נמצא איזו עבודת הגשה מוכנה 😉

האתגר שאיתו אנו צריכים להתמודד היום הוא סינון התוכן הרלוונטי לנו. עם הזמן אנו מתחילים לפתח יכולות סינון באופן אוטומטי. שמעתם על תופעת "עיוורון הבאנרים"? כן כן, אחת התופעות השכיחות שמתרחשות עקב העובדה שלפעמים, ודיי בצדק, נמאס לנו מהפרסומות, ומה שקורה הוא שבאופן טבעי אנחנו פשוט מתעלמים מהן.

לא הייתם רוצים שיתעלמו מהפרסומות שאתם מקדמים עבור העסק שלכם, בכל זאת השקעתם הרבה זמן על מחשבה ויצירת הפרסומת, וכן כסף כדי לקדם את המוצרים שלכם. אז מה עושים?

משקיעים בתוכן! פרסום בפייסבוק, כמו גם ערוצי פרסום אחרים, דורש מכם "להיכנס" לראש של הלקוח שלכם ולחשוב, מה יגרום לו לעצור הכל ולהסתכל על הפרסומת שלכם? אתם צריכים ליצור תוכן סופר מדויק ומעניין, שיעביר את המסר שלכם ויפנה ישירות לצורך של הלקוח.

על כן נאמר, "התוכן הוא המלך".

ובכל זאת, מה יכול לעזור לכם לשפר את נראות התוכן שאתם מקדמים בדף הפייסבוק העסקי שלכם? הנה מספר טיפים לפרסום מוצלח בפייסבוק:

  • שימוש בצילומים איכותיים – פייסבוק נותנים עדיפות לפוסטים מסוג תמונות ופוסטים מסוג וידאו. מומלץ מאוד להכין תוכן ייחודי וייעודי לפעילות הפרסום בפייסבוק ולהשתמש בצילומים אותנטיים שצילמתם עבור העסק שלכם. חשוב שהצילומים יהיו איכותיים ובעלי נראות טובה. אופציה נוספת היא להשתמש בצילומים איכותיים ממאגרי תמונות. ישנם מאגרי תמונות בחינם וישנם בתשלום. ההבדל הוא שבמאגרי התמונות בתשלום מבחר התמונות הטובות הוא גדול יותר. אתר מומלץ ולא יקר שאני אישית מאוד אוהבת ומשתמשת בו הרבה לרכישת תמונות הינו Depositphoto  לחצו כאן
  • ניתוח מתחרים – דעו מי המתחרים שלכם. מניתוח מתחרים תוכלו להסיק מידע נרחב על אופן הפעילות שלהם, זמני העלאת הפוסטים, סוגי התכנים הנפוצים, היקף הפעילות בפייסבוק ועוד.
  • קופירייטינג – השקיעו בקופירייטינג בכדי לחבר מספר מילים פשוטות בצורה כזאת שמעבירה בדיוק את המסר שרציתם להעביר. כתבו פוסטים מניעים לפעולה בדף הפייסבוק שלכם. במידה ותרצו, תוכלו להיעזר בקופירייטר מקצועי שיעזור לכם.
  • יצירתיות – היו יצירתיים. אחת התכונות החשובות ביותר בניהול עסק. שלבו בין סוגי פוסטים, אם זה פוסט מכירתי, פוסט דעה, פוסט מכירה הקיפה, פוסט הגרלה ועוד. נסו לעניין את הלקוחות שלהם ואל תקדמו רק פוסטים של מכירה. זכרו, לקוחות לא אוהבים שמוכרים להם –The best marketing doesn't feel like marketing.

2. בניית קהלי יעד רלוונטיים לפרסום בפייסבוק

כמות הקהלים שאתם יכולים לבנות בפייסבוק היא אינסופית! הקהל האינטואיטיבי הראשון שבדרך כלל בונים הנו קהל שמאופיין על ידי גיל, מין, מיקום גאוגרפי, שפות ותחומי עניין. למה אינטואיטיבי? הרבה אנשים לא יודעים אבל קיימות אופציות רבות נוספות לבניית קהלים פרט לקהל הזה שבדרך כלל הוא הראשון שנבנה בפייסבוק. לעבודת קהלים טובה השפעה עצומה על יעילות הפרסום שלכם בפייסבוק, על הגדלת המכירות והצלחת העסק שלכם.

לפניכם בסיס רשימת הקהלים שניתן לבנות בפייסבוק:

  • קהל דמוגרפי ותחומי עניין – לרוב הקהל הראשון שנבנה בפייסבוק. בנוי מחיתוך תכונות של גיל, מין, שפות, מיקום גאוגרפי ותחומי עניין. קהל שלרוב נשתמש בו על מנת לאפיין קהל חדש שלא נחשף לעסק שלנו.
  • קהל אוהדים – קהל שעשה לייק לדף הפייסבוק שלנו.
  • קהל רשימת לקוחות – אם בידיכם רשימת מיילים|שמות|טלפונים של הלקוחות שלכם, באפשרותכם לסדר אותה בקובץ אקסל ולהעלות את הקובץ כמו שהוא היישר למערכת הפרסום של פייסבוק. על ידי העלאת הקובץ אתם יוצרים קהל בפייסבוק של הלקוחות שלכם שאליו אתם יכולים לפרסם את המוצרים שלכם. קהל זה מאופיין באחוזי רלוונטיות והמרה גבוהים מאוד עקב רמת הפילוח המדויקת של רשימת הלקוחות. 
  • קהל Engagement – מדובר על קהל שעשה תגובה כלשהי לדף הפייסבוק שלכם, לסרטון שהעלתם, לטופס לידים שקידמתם, לקאנבס שלכם ופיצ'ר חדש – קהל שהתעניין בחשבון האינסטגרם העסקי שלכם. מהי בעצם תגובה כלשהי? לייק, שייר, צפייה, תגובה מילולית, קליק על כל מקום בפוסט וכו'. שימו לב, היתרון הגדול של הקהל הזה הוא היכולת לטרגט קהל שהביע התעניינות בעסק שלכם אך לא עשה לייק לדף העסקי ולכן לא נקלט בקהל האוהדים של הדף העסקי. בנוסף לכך, תוכלו לבנות קהל ייעודי שהביע התעניינות ובעל תגובתיות גבוהה לפוסטים שפרסמתם בדף הפייסבוק שלכם ובכך להוריד את עלויות הפרסום שלכם לקהל היעד הרלוונטי, הרי שככל שהקהל רלוונטי יותר הפרסום אליו זול יותר.
  • קהל Look a Like – פירושו בעברית קהל דומה. בהינתן בניתם קהל יעד רלוונטי במערכת הפרסום שלכם בפייסבוק ועם הזמן אתם רואים שהוא קהל מאוד פעיל ובעל אחוזי המרה גבוהים, באפשרותכם לבנות קהל שדומה בתכונותיו לקהל הזה. מה המשמעות? נניח שיש לכם קהל רשימת לקוחות שבניתם בפייסבוק והוא סופר רלוונטי לעסק שלכם. לקהל הזה יש תכונות משותפות. כך למשל אם העסק שלכם הוא בתחום האופנה לנשים, אזי תכונות משותפות יכולות להיות, נשים בגילאי 20-40, גרות בישראל בעלות תחומי עניין של אופנה, שופינג באינטרנט, אקססוריז וכו'. ברגע שתרצו לבנות קהל Look a Like לקהל רשימת הלקוחות, האלגוריתם של פייסבוק מנתח את כל התכונות המשותפות לקהל רשימת הלקוחות ומוצא קהל דומה בתכונותיו לקהל המקורי בהתאמה לכמות האנשים שתרצו שימצא. באופן דומה תוכלו לבנות קהל Look a Like לכל קהל שתרצו מהקהלים הקיימים אצליכם במערכת הפרסום של פייסבוק.
  • קהל טראפיק באתר – אם ברשותכם אתר אינטרנט של העסק, באפשרותכם להטמיע פיקסל של פייסבוק באתר שלכם, לטרגט את כל המבקרים שלכם באתר ולהגיש פרסומות לקהל הזה. צורת פרסום זו מכונה גם בשם רמרקטינג או רטרגטינג וקיימת בפלטפורמות פרסום נוספות, ביניהן גוגל אדוורדס. 

הערה חשובה – על מנת להימנע בחפיפה בין הקהלים, יש להחסיר את הקהלים אחד מהשני. כלומר, יתכן מצב שבו יהיה לקוח שנמצא ברשימת לקוחות שלכם, בקהל האוהדים של דף הפייסבוק העסקי שלכם וגם בקהל שעשה Engagment  עם דף הפייסבוק שלכם. במידה ותרצו לפרסם ולקדם פוסטים לקהלים אילו יקרה מצב שבו חלק מהאנשים המטורגטים יקבלו את אותה הפרסומת יותר פעמים ממה שרציתם, מאחר והם נמצאים במספר קהלים במקביל, מצב שיביא לתוצאות פרסום פחות טובות וגרוע מכך, בזבוז כספיכם. על מנת לפתוח את הבעיה, מערכת בניית הקהלים של פייסבוק מאפשרת להחסיר קהלים אחד מהשני ובכך להימנע מחפיפה זו.

3. תקציב פרסום בפייסבוק

תמיד שואלים אותי, כמה כסף לפי דעתך כדאי כדי להקצות לתקציב הפרסום החודשי בפייסבוק? ובכן, כמובן שאני יכולה להמליץ על תקציב פרסום מסוים, אך תקציב הפרסום של כל עסק נתון למגבלת התקציב של אותו העסק. תקציב הפרסום החודשי צריך להיות נגזרת מתקציב הפרסום השנתי וצריך לעמוד תחת מגבלת התקציב של העסק. כתלות במגבלת התקציב של העסק, כמה שהתקציב גבוה יותר כך החשיפה שקמפיין הפרסום יקבל היא גבוהה יותר וכן לרוב המכירות יהיו גדולות יותר. 

ואם בכל זאת, נרצה לדבר קצת במספרים? לא אכחיש שיש בעלי עסקים שתקציב הפרסום החודשי שלהם בפייסבוק הוא 300 ש"ח. אם זהו המקרה, אל תצפו לתוצאות פרסום גדולות מידי. ארחיב ואכתוב כי גם עם תקציב פרסום של 500 ש"ח לחודש, אפשרי אך קשה להגיע לתוצאות.

חישבו שאם מחיר טוב להקלקה בפייסבוק נע סביב 30 אג' להקלקה, זאת בהנחה שהצלחתם ליצור פוסט סופר קראייטיבי עם תמונה פצצה וקהל היעד שלכם מטורגט ברמה גבוה. ונניח כי תקציב הפרסום החודשי שלכם הנו 500 ש"ח, מכאן שתקציב הפרסום היומי שלכם הנו 16.4 ש"ח. בחישוב מהיר נקבל 54 הקלקות על פוסט בפרסום יומי (לייקים זה סוג של הקלקה).  מתוך זה  10% שיכנסו לאתר המכירות שהם 5 כניסות לאתר, ומתוך זה 20% ירכשו את המוצר, כלומר מכירה אחת ביום, האם מכירה אחת ביום יכולה להביא להצלחת העסק? אתם יודעים את התשובה שתלויה בעליות התמחור של המוצר שלכם.

מה שבטוח, מניסיון שלי, עם תקציב פרסום בפייסבוק החל מ- 1,500 ש"ח בחודש בהחלט תתחילו לראות תוצאות. ואם יש תקציב גבוה מזה, מה טוב. מה שחשוב הוא לעקוב אחרי עקומת התוצאות של הקמפיינים ולעשות אופטימיזציה תוך כדי מסע הפרסום, כדי להימנע מבזבוז יתר של כספים על קמפיינים של פוסטים וקהלים שהגיעו למיצוי.

4. התמדה לאורך זמן בפעילות הפרסום והקידום בפייסבוק

טעות נפוצה בקרב בעלי עסקים היא לחשוב לטווח הקצר ולהחליט על תקציב הפרסום כהוצאה שהם יכולים להוציא בחודש הקרוב. המחשבה נובעת מהרצון לתת פוש פרסומי בחודש הראשון ומה שקורה שלא נותר כסף לחודשים הבאים ועוצרים את הפעילות. הבעיה מתחילה כשמנסים לעבוד בשיטה הזאת במערכת הפרסום של פייסבוק. פייסבוק מנתחת את הפעילות של כל חשבון פרסום הקיים אצלה במערכת. באופן זה היא נותנת העדפה לחשבונות פרסום שמפרסמים לאורך זמן בתקציבי פרסום קבועים.

כדי להגיע לתוצאות קידום טובות בפייסבוק צריך להתמיד עם תקציב פרסום קבוע לאורך זמן. כלומר, בהנחה שהתחלתם לפרסם את העסק שלכם החודש בפייסבוק, התוצאות שתקבלו בתקציב פרסום קבוע ושוטף בעוד 4 חודשים יהיו טובות הרבה יותר מהתוצאות שתקבלו בחודש הראשון. משמעות הדבר הנה שבאותו תקציב פרסום בעוד 4 חודשים תקבלו חשיפה גבוהה יותר מהחשיפה שתקבלו בחודש פרסום הראשון בפייסבוק. זה נובע מהרצון של פייסבוק לקדם עסקים בעלי תקציב פרסום חודשי קבוע ופעילות שיווקית לאורך זמן. 

בנוסף לכך, במחשבה אסטרטגית, התמדה בפעילות השיווקית ובפרסום העסק הן פעילויות אקוטיות לקידום והצלחת העסק. גם מותגים גדולים וותיקים בשוק ממשיכים לפרסם את עצמם לאורך השנים, ומקצים תקציבי פרסום שנתיים לצורך פעילות זו.

5.שיווק BTB מול שיווק B2C

ההבדל הראשון והחשוב מכל בין שני המושגים הוא כמובן קהל המטרה, עסקים מסוג BTB פונים לעסקים לעומת עסקים מסוג BTC שפונים לצרכנים הפרטיים.

בפייסבוק אנו נבנה קהלים ביתר קלות לעסקים שפונים לצרכנים הפרטיים מאשר עסקים שפונים לעסקים. בשונה מהרשת החברתית לינקדאין, פייסבוק לוקה בחסר בפילוח עסקים, עובדה שגורמת לבזבוז כספים ואנרגיה של המפרסמים הלא מודעים. הדרך להתגבר על הסוגייה היא עבודה נכונה עם מאגרי דטאות. מאחר ובפייסבוק ישנה אופציה להעלות רשימת לקוחות, להטמיע פיקסלים באתר העסק ולבצע רמרקטינג, נוכל להתגבר על הבעיה. מה שבטוח, אם אתם עסק שפונה לעסקים – אין לכם מה לחפש בפייסבוק ללא עבודה עם מאגרי דטאות.

YB מדיה – קידום באינטרנט לעסקים

אהבתם/ן? שתפו ברשת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

my vibes by yanna berman

ברוכות הבאות למגזין מיי וייבס! למידע נוסף אודות המגזין לחצו כאן»

FOLLOW MY VIBES
הרשמה לניוזלטר
דילוג לתוכן