מאחורי הקלעים עם מותג התיקים SackPack22 – ראיון בלעדי עם המייסדות שיר ליבנת ודניאל ביטמן

SackPack22

מותג התיקים "SackPack22" הוא אחד מהמותגים המקוריים והעכשוויים ביותר בישראל. את המותג בנו שתי נשים עצמאיות וחזקות שהצליחו להפוך את החזון שלהן לעסק מצליח כאשר מבחינתן "השמיים הם הגבול".

שיר ליבנת (33) ודניאל ביטמן (32), הן המייסדות של מותג התיקים "SackPack22", שהתחיל לגמרי במקרה כאשר שיר פנתה לדניאל לעזור לה לחשוב על רעיון מקורי למתנות ראש השנה לעובדים והפך לעסק משגשג של תיקים.

גם לאחר שהצליחו הבנות לבסס את מותג התיקים שלהן, הן לא עוצרות ומתרחבות עם השקת קו בגדי אופנה יוקרתיים המשקף את אורך חייהן בתל אביב, אשר יצא לאור העולם ממש בקיץ האחרון.

המסע מעורר ההשראה של שתי הנשים החזקות והקרייריסטיות כלל הרבה הרפתקאות והתמודדות עם אתגרים, עליהן הן משתפות איתנו בראיון במגזין.

כיצד נולד הרעיון ומתי הוקם העסק?

שיר: "אנחנו מכירות שנים רבות מילדות ובשנת 2013, לפני כ-4 שנים הקימו יחד את המותג 'SackPack22'.

הרעיון נולד כאשר ניגשתי אל דניאל, עקב היותה בוגרת לימודי אופנה בבצלאל ובקשתי את עזרתה בעיצוב מתנות לכבוד ראש השנה לעובדים במקום עבודה של חברתי. 

יחד חשבנו על עיצוב תיקי שק אופנתיים ומגניבים שיקחו את תיקי השק 'הרגילים' צעד אחד קדימה ברמת העיצוב והאיכות".

מה היו התגובות?

שיר: "התגובות מהעובדים שקיבלו את התיקים שעיצבו היו מדהימות, הייתה התלהבות רבה סביבם ואפילו החברים של העובדים שאלו מאיפה התיקים, הבנו שיש פה משהו יוצא דופן".

sackpack22
דניאל ביטמן ושיר ליבנת, צילום: עמית אופק

איך הייתה השנה הראשונה להקמה?

שיר: "באותה תקופה דניאל עבדה ברזילי ואני בהפקות טלוויזיה, לאט לאט התחלנו לקבל הזמנות לתיקים נוספים, במקביל נרשמנו ליריד המעצבים בדיזינגוף סנטר".

דניאל: "כל העסק הזה נבנה שקל בשקל, כלומר מכרנו תיק ב-50 ₪ וקנינו בדים, מכרנו תיק ב-100 ₪ השקענו בעוד חומרים, לא השקענו סכומים גדולים של כסף כי רצינו לראות את הפוטנציאל והאמנו שהכסף יממש את עצמו ויכסה את ההוצאות".

אנשים שראו את התיקים בהתחלה לא כל כך הבינו מה זה בעצם התיק שק הזה, אך יחד עם זאת מאוד התלהבו ורכשו אותם, זה נורא הזכיר לנו את התיקי שק שהיו לנו בילדות, רק יותר מעוצבים.

העסק התפתח יחסית מהר, אחרי חצי שנה שיר עזבה את העבודה במשרד לטובת קידום העסק ולאחר פחות משנה הצטרפתי אליה, יחד עבדנו "פול טיים" על העסק החדש שלנו".

שיר: "תוך פחות משנה ראינו שהעסק מתחיל לפרוץ וכל תל אביב מסתובבת עם השקפק הזה. זה מדהים שזה נגע בכל טווח הגילאים מנערות בנות 16 עד נשים בנות 70.

בהתחלה הכל קרה מהבית, לאט לאט עם התפתחות העסק היינו חייבות הפרדה, שכרנו סטודיו קטן בדרום ת"א, וככל שגדלנו עברנו צעד צעד למרכז ת"א. כיום אנו יושבות במרכז ת"א עם חנות קטנה ומטריפה".

sackpack22
צילום: עמית אופק
sackpack22
צילום: עמית אופק

כיצד מתחלקים התפקידים ביניכן בניהול העסק?

דניאל: "שיר אחראית על המיתוג והשיווק, ארגון אירועים ומכירות בארץ ובחו"ל. אני אחראית על העיצוב, התפירה והוצאה לפועל החל משלב הרעיון ועד למוצר המוגמר, ניהול צוות העובדים וניהול המלאי. חשוב לנו מאוד שהרעיונות וההשראה לעיצובים יגיעו משתינו מאחר ואנו שונות ומצליחות להביא לידי ביטוי את השוני הזה בעיצובים שלנו".

באיזה שלב החלטתן להתרחב לדגמי תיקים ומוצרים חדשים?

שיר: "אחרי עבודה של כשנה וחצי שבה התמקדנו רק בתיקי שק, כאשר למעשה ההתמקדות בתיק שק נבעה מתוך העומס שהיה לנו לענות על הביקוש שלהם, החלטנו להרחיב את סל העיצובים שלנו במטרה לקדם את העסק למקום חדש עם היצע מוצרים גדול יותר וכך למעשה להגדיל את מספר הלקוחות שלנו".

דניאל: "הרחבנו את הקולקציה עם תיקי קלאצ' ותיק ה"דילן" שלנו, תיק גב מרובע שנבע מהביקוש לתיק שיתאים לנשיאת לפטופ וללימודים. לפני כחודשיים הכנסנו את הפאוצ'ים שהולכים בטירוף, מכרנו עד כה קרוב ל-200 יחידות, נתון מעולה למכירות של תיקים.

אך למרות כל הדגמים החדשים, תיק השק הוא עדיין ה"בסט סלר" שלנו.

בנוסף לקולקציית התיקים שלנו, הוצאנו בקיץ האחרון קולקציה ראשונה של בגדים ואנחנו שואפות להרחיב ולהוציא קולקציית חורף מורחבת".

האם להיות עצמאיות זה משהו שתמיד רציתן?

שיר: "אני בוודאות כן, תמיד חיפשתי את הרעיון ואת הדרך 'החוצה' אל העצמאות".

דניאל: "רציתי להיות עצמאית איך לא ידעתי שיהיה לי עסק של תיקים, האמת היא שגם בהתחלה, שיר נורא רצתה לפתוח ולקדם את העסק הזה ולי לקח יותר זמן 'להיכנס לזה' מאה אחוז. שיר מאוד דחפה אותי וניסתה לשכנע אותי ש'יש לנו פה זהב בידיים'. היססתי בגלל סיבה אחת, באתי מנקודה שבה למדתי אופנה בבצלאל כמקצוע לחיים, ובמובן האישי שלי, לא ראיתי את העתיד בלייצר תיקי שק, אני מודה שלא ראיתי לאן זה יכול להתפתח וזה היה השיעור הכי גדול עד כמה החיים יכולים להפתיע".

צילום: עמית אופק

איזה תכונות חשובות לעצמאית?

דניאל: "אני חושבת שיש מספר תכונות חשובות, החשובה מבניהן היא תעוזה. למשל, בהתחלה כשהקמנו את SackPack22, חשבתי לעצמי על שיר, וואו איזה תעוזה יש לה, איך בהחלטה אחת היא עוזבת כל עולמה, 'שמה את כל הביצים בסל אחד' ומוכנה להמר על העסק החדש שלה.

בנוסף לכך, אני חושבת שמה ששונה בנו ממעצבות אחרות הוא שאנו שמות דגש על המכירות שזה החלק המורכב יותר. אני באה מתחום של מכירות, לכן אני לא נעלבת מכל דבר שאומרים על המוצר, באנו לעבוד ולמכור. צריך להבין שכדי שעסק יצליח צריך להשקיע ולא לפחד מעבודה קשה".

שיר: "חשוב מאוד לא לוותר, אין דבר כזה 'אי אפשר', זה ביטוי שהוצאנו מהלקסיקון שלנו, מבחינתנו זה צמד מילים שלא קיים. אנשים 'הגיעו לירח', אפשר לעשות הכל, השאלה היא איך".

מה גורם לשותפות ביניכן להצליח?

דניאל: "לפני הכל אנחנו חברות, גדלנו יחד ותמיד שמרנו על קשר. דבר שני, אנחנו יודעות לוותר אחת לשנייה ולהתפשר כדי להגיע להסכמה, כלומר כל אחת מקדמת את התחום שהיא טובה בו ולא מתעקשת להחליט על נושאים שלא תחת תפקידה.

לכל אחת יש אחראיות על תחומים מסוימים ואנחנו משתדלות לתת מרחב אחת לשנייה ועוזרות במידת הצורך".

איך כדאי למעצבת מתחילה להיכנס לתחום?

שיר: "לקחת שותפה, לא לעשות את זה לבד, הנטל הוא מאוד כבד ויחד זה מתחלק ומקל על העבודה, לנו זה עובד מצוין!".

מה נותן לכן השראה ודוחף אתכן קדימה?

שיר: "שתינו מאוד תחרותיות וחשוב לנו להיות בטופ, חשוב לנו להיות אחד המותגים המובילים בארץ, זה נותן לנו ניחוח של עוד ומראה לנו שתמיד יש לאן לשאוף ולגדול".

טיפ שיווקי שאתן מאמינות בו ועובד עבור העסק שלכן?

שיר: "טיפ שמאוד עבד במקרה שלנו הוא שמההתחלה שיתפנו את חיינו הפרטיים בעמוד הפייסבוק דרך פוסטים אישיים שגרפו תגובות רבות, על המערכת יחסים הטובה שיש בינינו ועל ההתמודדות שלנו עם אתגרים שהעסק מציב לנו. אנחנו גדלות יחד עם העסק שלנו ומשתדלות לשתף את הלקוחות שלנו בתהליך שאנחנו עוברות. אני חושבת שברגע שנוצר חיבור אישי, הוא גורם ללקוחות שלנו לחזור כל פעם מחדש ולנו לאהוב אותם יותר".

צילום: עמית אופק

מהם האתגרים שאיתם אתן מתמודדות בעבודה היומיומית שלכן?

שיר: "להיות עצמאי זו מחויבות מאוד גדולה, ממש כמו לגדל ילד, אסור להרפות ותמיד צריך להיות 'על זה'. הזמינות שלך צריכה להיות 247, דבר שלפעמים יכול להקשות, אבל ברגע שאתה אוהב את התחום שאתה עוסק בו זה בא באופן טבעי ".

sackpack22
sackpack22
צילום: עמית אופק
sackpack22

משבר שחוויתן בניהול העסק שלכן?

שיר: "היה איזה משברון שחווינו כשדניאל ילדה את ביתה הבכורה ונורא ניסינו לתת לה את המרחב להתרגל ולטפל בביתה. זה קשה אחרי שלוש שנים כשאת רגילה להתנהל בצורה מסוימת עם השותפה שלך ופתאום היא כבר לא יכולה לעשות את אותו הדבר כי יש לה עכשיו משהו חדש ומגניב שתופס את רוב זמנה. יחד למדנו איך להתמודד עם המצב החדש, אני מרגישה מחויבות לביתה גם כשהיא איתנו פה בסטודיו. הכל מובן והתאמנו את ההתנהלות בעסק, כולנו כאן וכולן עוזרות".

איפה אתן רואות את העסק שלכן בעתיד, מה השאיפות?

דניאל: "אנחנו מנסות לצמצם את עניין השכרת הנכסים ולהרחיב את הפעילות של המכירות באינטרנט. פחות מעניין אותנו לפתוח עשרות חנויות ברחבי הארץ, אלא אם כן זה חנות בחו"ל. בימים אילו אנו עובדות על מכירה סיטונאית מאוד גדולה לחו"ל, החזיקו לנו אצבעות".

ספרו לי קצת על קולקציית הבגדים שאתן מוצאות?

דניאל: "הוצאנו לאחרונה קולקציית קפסולה שמורכבת מ- 5 גזרות של שמלות ועכשיו עובדות על קולקציית חורף. מתוך זה אנחנו לומדות לייצר בגדים איכותיים ולהתאים אותו לטעם הישראלי.

הקולקציות מושפעות מאופנה 'סטריטית' כאשר הדגש הוא על גזרות נוחות מבדים איכותיים. בקרוב מאוד תצא קולקציית חורף חדשה ומגניבה".

לינק לאתר/פייסבוק/פרטים ליצירת קשר

אהבתם/ן? שתפו ברשת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

my vibes by yanna berman

ברוכות הבאות למגזין מיי וייבס! למידע נוסף אודות המגזין לחצו כאן»

FOLLOW MY VIBES
הרשמה לניוזלטר
דילוג לתוכן