סטודיו אנקה - studio anka

ראיון בלעדי עם אניה – מייסדת סטודיו אנקה – סטודיו להפקת סרטי אנימציה ותדמית

Studio Anka

אניה התחילה את הקריירה שלה במקום שונה מאוד מזה שבו היא נמצאת היום. עוד בבית הספר היא השלימה 15 יחידות מחשבים, בצבא שירתה בממר"ם, ולאחר מכן סיימה בהצלחה תואר ראשון במדעי המחשב במכללת הדסה ירושלים.

אך למרות הכל, משהו היה חסר. אהבתה לתחום העיצוב גרמה לה לעזוב את הדרך הבטוחה להצלחה ולהתחיל הכל מחדש כאפטריסטית ומעצבת.

בשנת 2013, אחרי 10 שנים שעבדה כפרילנסרית בתחום העיצוב והאנימציה, אניה הקימה את הסטודיו שלה, סטודיו ANKA, שמתמחה בהפקת תוכן שיווקי בוידאו ואנימציה – סרטים מכל סוג ולכל מטרה כולל סרטי תדמית, סרטי פרזנטציה, סרטוני הסברה וכו'.

אניה, איך עזבת את המסלול המבטיח כמתכנתת ועברת לעיצוב ואנימציה?

"אחרי שסיימתי את התואר התחלתי לעבוד כמתכנתת, ובאחת החברות שבהן עבדתי מצאתי את עצמי מתכנתת יחידה במחלקה של מעצבים. כך בעצם נחשפתי לראשונה לתחום העיצוב שסיקרן אותי מאוד.

התחלתי ללמוד פוטושופ ופלאש באופן עצמאי, ולקחתי קורס של אנימציה ועולמות וירטואליים באוניברסיטה הפתוחה. ככל שלמדתי יותר את התחום כך נמשכתי אליו יותר והבנתי שאני רוצה לעסוק בו כמקצוע."

איך נכנסת לתחום?

"הבנתי שאם אני רוצה להיכנס לתחום האנימציה, אני צריכה לבנות תיק עבודות.

בדיוק באותה התקופה, מכר שלי שעסק בתחום הציע לי לעבוד אצלו כמתכנתת בתמורה ללימוד תוכנות עיצוב ואנימציה ועזרה בבניית תיק עבודות.

תיק העבודות הזה הכניס אותי לעבודה ראשונה בתחום, כשבהדרגה עברתי לעבוד כאפטריסטית ומעצבת בפרילנס."

סטודיו אנקה - studio anka

מה דחף אותך לפתוח סטודיו משלך?

"בשלב מסוים כמות העבודה התחילה לגדול, הפכתי לאמא והעומס נהיה גדול מדי. מכיוון שלא רציתי לסרב לעבודות, החלטתי להעסיק פרילנסר/ית שיעבדו איתי באופן קבוע.

כך הכרתי את מירי, מעצבת מוכשרת בטירוף שהיה לי איתה קליק כבר מהשיחה הראשונה. זו היתה תחילתה של ידידות מופלאה, ומירי עובדת איתי עד היום.

ידעתי שעם הידע של מירי אנחנו יכולות לקחת עבודות בתחומים נוספים, וזה לקח אותי לכיוונים חדשים".

איך הסטודיו גדל למה שהוא היום?

"בחודשים הראשונים היינו עובדות מהבית שלי, אבל אז אחד הלקוחות שלנו הציע לי לשכור שטח במשרד שלו. באותה תקופה הרגשתי צורך גדול מאוד לצאת לעבוד מחוץ לבית, נמאס לי לעבוד בפיג'מה… אז ההצעה שלו קסמה לי מאוד.

אחרי המעבר קיבלנו לקוח נוסף, והיקף העבודה גדל עוד יותר.

לאחר כמה זמן התחלתי לחשוב על שכירת משרד משלי. חששתי מהמחויבות, אבל כשעשיתי חישוב הבנתי שלא מדובר בהוצאה גדולה כל כך ועשיתי את הצעד- שכרתי חלל לסטודיו."

איך את מקדמת את העסק שלך, תשתפי אותנו בכמה מסודות השיווק?

"אנחנו שמים דגש על קידום אורגני בגוגל, שמבוסס על ביטויים רלוונטיים למוצרים שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו.

בנוסף, אנחנו מפרסמים ומקדמים תוכן איכותי בפייסבוק באופן קבוע, ויוצרים קשר ישירות עם לקוחות פוטנציאליים דרך מיילים.

במהלך השנים למדתי את הערך של תוכן איכותי – הוא מקבל תשומת לב ברשת ומושך לקוחות.

וכן, חשוב לבנות תיק עבודות מרשים. כשאת שלמה במאה אחוז עם העבודה שלך, את גאה בתיק העבודות שלך ולקוחות מרגישים את זה, רואים את זה ורוצים את זה גם לעצמם."

מהם הקשיים עימם את מתמודדת בתחום?

"בגלל הצמיחה האדירה בביקוש לתוכן וידאו, כמעט כל יום קמות חברות חדשות שמציעות סרטונים במחירי רצפה, ואפליקציות שמאפשרות ליצור תכני וידאו פשוטים בחינם. העלות הנמוכה אמנם באה לידי ביטוי באיכות הסרטון, אבל זה כן מותח את טווח המחירים כלפי למטה.

לתפיסתי, עדיין אין תחליף לתוכן וידאו איכותי, והעלות של תוכן כזה היא כמובן גבוהה יותר.

קושי נוסף שאני נתקלת בו הוא ההתנהלות מול לקוחות מאתגרים, שבוחנים את הגבולות ומבקשים תיקונים רבים או מורכבים שלא כלולים במסגרת התקציב.

בשלב מסוים הביצוע של כל התיקונים האלה הופך את הפרויקט ללא רווחי, אבל בכל פרויקט חדש אני צוברת עוד ניסיון בהתמודדות נכונה עם לקוחות כאלה ובהצבת גבולות ברורים."

תארי את תהליך העבודה?

"תהליך העבודה על סרטון מתחיל בהגדרת קהל היעד והמדיום שאליהם הוא מיועד. לאחר מכן, מנסים להבין מה הצורך שעליו הסרטון אמור לענות וחושבים על קונספט.

לאחר שהלקוח מאשר את הקונספט, אנחנו מתחילים לעבוד על סקיצות לעיצוב (look and feel) של הסרטון, ולאחר שאלה מאושרות עוברים לשלב הסטוריבורד (storyboard) בו מעוצבים פריימים מרכזיים בסרטון.

הסטוריבורד עובר לאנימטורים שיוצרים את התנועה של האלמנטים השונים, ובמקביל לכך נעשית עבודה על רצועת הסאונד שמשלימה את הסרט.

כל שלב בתהליך שתיארתי דורש אישור של הלקוח, ולכן עוזר מאוד כשיש שיתוף פעולה מלא מצדו. ככל שהלקוח זריז והחלטי יותר כך אנחנו יכולים להתקדם במהירות וביעילות רבות יותר.

לעומת זאת, אם הלקוח אישר שלב מסוים אבל אז חזר ושינה את דעתו לגביו, זה יוצר עיכובים וחריגות מהתקציב שהופכים את כל העניין למסורבל ויקר יותר."

כמה זמן לוקח תהליך הכנת הסרט?

"אופטימלית, כאשר אין שינויים דרסטיים מצד הלקוח והכל זורם, הפקה של סרטון יכול לקחת בין שלושה שבועות לחודש. קורה לפעמים שהתהליך לוקח יותר זמן, וזה תלוי במידה רבה בלקוח. "

איך את ממליצה למישהו שרוצה להיכנס לתחום לעשות זאת?

"אני חושבת שהדרך הכי 'מיינסטרימית' היא לעשות תואר בעיצוב ואנימציה. הלימודים נותנים הרבה.

בתור מי שלא עשתה תואר בתחום העיצוב ולמרות העובדה שיש לי ניסיון של שנים, אני תמיד מרגישה שחסר לי משהו.

וכמובן, אין מורה טוב יותר מהניסיון. העשיה עצמה היא כנראה בית הספר הטוב ביותר."

איפה את רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

"השאיפה שלי לשנים הבאות היא לעבוד מול חברות מחו"ל. עד כה עבדתי עם 2 חברות מחו"ל וזאת הייתה חוויה מאוד נעימה, תהליך עבודה חלק וזורם ולקוחות שסומכים עלייך ומכבדים אותך כאשת מקצוע."

אישה חזקה שנותנת לך השראה?

"יש הרבה נשים שנותנות לי השראה. אני מאוד מעריכה נשים שהגיעו לתפקידים בכירים בחברות גדולות, או בנו את עצמן כעצמאיות. בניית קריירה זה לא קל ולרוב בא על חשבון משהו אחר. 

אבל באופן כללי, אני מעריכה אנשים יותר על פי המעשים וההתנהגות ולא על פי התפקיד הרשמי. יכול להיות שיש דמות של אישה חזקה שמקדמת מטרה מסוימת, אבל זה חסר ערך בעיני אם היא לא מצליחה לשמור על אנושיות וערכים.

לכן, אני מעדיפה יותר להעריך מעשים של נשים."

איפה אפשר למצוא אותך?

סטודיו ANKA ממוקם ברחוב בן שמן 4, בתל אביב. אתם מוזמנים לבקר את האתר שלי  – Studio Anka.

, וכמובן לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק שלנו – חפשו את @ankanimation.

אהבתם/ן? שתפו ברשת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

my vibes by yanna berman

ברוכות הבאות למגזין מיי וייבס! למידע נוסף אודות המגזין לחצו כאן»

FOLLOW MY VIBES
הרשמה לניוזלטר
דילוג לתוכן