איך פותחים בלוג

כללים בסיסים בקידום אורגני – פרק 14 – איך לפתוח בלוג

המדריך לפתיחת בלוג

בפרק הזה את הולכת לגלות מהו הסוד להגדלת תנועת הגולשים האורגנית באתר שלך. חשוב שתביני את הרעיון מאחורי שיטה זו, שכן אם תפעלי לפיה, הבלוג שלך יגדל בצעדים גדולים, יקבל חשיפה גדולה ברשת במינימום עבודה ולטווח הארוך!

הכירי את שיטת הקידום האורגני (SEO), שיטה שבה מקדמים אנשי מקצוע בתחום את האתרים. השיטה כלל אינה מסובכת, כל שעליך לעשות הוא להבין את השיטה, לעקוב אחרי ההוראות ותתחילי לראות איך האתר שלך גודל וצובר חשיפה.

קידום אורגני SEO הינו אוסף פעולות שנועדו לקדם את האתר בדירוג התוצאות של מנועי החיפוש (כגון: גוגל, יאנדקס, בינג וכו'). כדי להבין טוב יותר את המשמעות ננסה להבדיל בין התנועה שיכולה להיווצר אצלנו באתר – מאיפה מגיעים הגולשים שנכנסים לאתר?

  1. רשתות חברתיות – העלנו כתבה חדשה לבלוג, אם נפרסם פוסט בפייסבוק שיכלול קישור לכתבה החדשה בבלוג, אזי הגולשים בפייסבוק ילחצו על הלינק ויגיעו לבלוג שלנו.
  2. תנועה אורגנית ממנועי החיפוש – גולשת נכנסת לגוגל ומחפשת את הביטוי "מתכון לעוגת גבינה", מקבלת רשימה של אתרים שבהם יש מתכונים לעוגות גבינה. כל אתר שהיא תכנס אליו ירשום "כניסה/תנועה אורגנית" לאותו האתר.
  3. הפצת ניוזלטר – בהנחה שיש לנו רשימת מדוורים שאנחנו שולחות אליהם מעת לעת ניוזלטר, והניוזלטר מכיל לינק לאתר, גולשים יכולים להיכנס לאתר שלנו דרך הלינק הזה.
  4. תנועה מפרסום/קידום ממומן – קיימות מספר פלטפורמות בהן ניתן לפרסם את האתר שלנו בצורה ממומנת, למשל: פייסבוק, גוגל אדוורדס, טאבולה, אאטבריין ועוד. דרך אותם הפרסומים או קידומי התוכן יכנסו לאתר שלנו.
  5. תנועת גולשים מאתרים אחרים – במידה ויש באתרים אחרים לינקים לאתר שלנו, למשל: פורומים, גולשים יכולים ללחוץ על הלינק ולהגיע לאתר שלנו.

ראינו שיש הרבה מקורות מהם יכולים להיכנס גולשים לאתר שלנו, קידום האתרים האורגני, השיטה שאנחנו הולכות ללמוד, מתייחס להגדלת התנועה האורגנית ממנועי החיפוש – הדוגמא שראינו בסעיף 2.

יתרונות הגדלת התנועה באתר ע"י הקידום האורגני – ולמה היא עדיפה על פני התנועה מהרשתות החברתיות?

לקידום האורגני מספר יתרונות, אך הבולט מבניהם הוא היכולת להכניס תנועה לאתר שלנו במינימום עלויות ואפילו בחינם, כלומר ROI (החזר על השקעה) גבוה ביחס לדרכי הכנסת תנועה בשיטות אחרות.

יתרון בולט נוסף הוא, במידה והקידום האורגני נעשה בצורה נכונה, מספיק שנעלה פוסטים בצורה עקבית ומסודרת, התנועה לאתר שלנו תתחיל להגיע באופן פסיבי ואף תגדל בהמשך, כמעט ולא נצטרך להתאמץ ולעבוד כדי לתחזק אותה. לעומת זאת,  קידום בפייסבוק מצריך מאתנו ליצור ולשתף עוד ועוד פוסטים, שכן אחרי שהפוסט עלה לאוויר, תכנס תנועה לאתר באותו הרגע ולאט לאט תדעך.

איך עושים קידום אורגני לאתר?

כדי לעשות קידום אורגני לאתר, צריך להקפיד על חמשת הנקודות הבאות בניהול האתר.

1.מחקר מילים

הבסיס לכל קידום אורגני הוא עריכת מחקר מילים. מה זה אומר? כדי לדעת על איזה נושאים הכי כדאי לכתוב ובאיזה ביטויים הכי כדאי להתמקד בכל פוסט, צריך לבדוק מהי כמות החיפושים עבור כל ביטוי.

כלומר, אם יש לי בלוג בנושא אופנה ואני מתלבטת על מה לכתוב בבלוג, אני יכולה לבדוק מהם הביטויים או המשפטים שהגולשות מחפשות הכי הרבה בגוגל ולכתוב פוסטים בדיוק בנושאים האלה תוך התמקדות בביטויים ספציפיים שמראש אני יודעת שמחפשים הרבה.

לדוגמא – בתמונה הזו תוכלי לראות ביטויים בתחום האופנה ונפח החיפושים החודשי עבור כל ביטוי.

לפי הבדיקה הזו אנחנו יכולות לראות כי לשמלות ערב יש את נפח החיפושים הגבוהה ביותר – מעל 22 אלף חיפושים בחודש. גם לשמלות כלה ובגדי ים יש הרבה חיפושים חודשיים, לכן שווה להתמקד בתחומים האלה.

באותו אופן, ניתן לבדוק ביטויי זנב ארוך, ביטויים שמורכבים ממספר מילים. היתרון בשימוש בביטויים אלו הוא שלמרות העובדה שסטטיסטית יחפשו אותם פחות, החיפוש של הגולש יהיה מדויק יותר וכמות האתרים שיכילו בדיוק את אותו הביטוי תהיה קטנה יותר. כלומר, לנו יהיה יותר סיכוי להיות מדורגים בתוצאות הראשונות במנוע חיפוש של גוגל.

לאחר שנערוך מחקר מילים מקיף, נוכל לכוון את עבודת הכתיבה שלנו ולא נבזבז זמן על כתיבת תוכן שאף אחד לא מחפש באינטרנט ולכן, לא יהיה סיכוי שיגיעו אליו. על ידי מחקר מילים מקיף נוכל להגדיל את התנועה לאתר שלנו בדרך היעילה ביותר.

איפה אפשר לבדוק נפחי חיפוש של ביטויים?

WEB CEO – הינה תוכנה מומלצת שבה משתמשים מקדמי אתרים מקצועיים. התוכנה מאפשרת לבדוק נפחי חיפוש, ממליצה על ביטויים רלוונטיים, מאפשרת לעקוב אחר דירוגים במנועי החיפוש, להשוות דירוגים של אתרים מתחרים, לעקוב אחרי קישורים ועוד.

היתרון הגדול של WEB CEO למשתמשים הקבועים הוא שהתוכנה מלווה צעד אחד צעד איזה תיקונים יש לעשות באתר בכדי לעלות את הדירוג שלו בתוצאות החיפוש ומתריעה על תקלות.

כחלק מהפעילות הקידום השוטפת של המגזין MY VIBES, רכשתי מנוי חודשי ב- WEB CEO שמייעל את עבודת הקידום של האתר, בו אני משתמשת לצורך בדיקה שוטפת של נפחי חיפוש, מעקב דירוגים, השוואה עם מתחרים והתרעה על תקלות, ללא ספק אחד הכלים השימושיים שבזכותו אני מצליחה להגדיל את הטראפיק במגזין.

בנוגע לביצוע מחקר המילים – לשם כך פיתחו ב- WEB CEO כלי מיוחד שמאפשר להזין את הביטויים שאותם רוצים לבדוק ומקבלים את נפחי החיפוש החודשיים בתוספת המלצות על ביטויים נוספים.

המנוי החודשי לשימוש ב- WEB CEO מתחיל מ-99$ לחודש, כאשר הרשמה מראש לתקופה של 3 חודשים ומעלה, מזכה בהנחה.

לצורך ביצוע מחקר המילים ניתן לרכוש את המנוי החודשי המתחדש ולבטל כאשר תסיימי את מחקר המילים.

לבלוגריות שהבלוג שלהן נמצא בשלב מתקדם, רוצות לעשות אופטימיזציה לאתר ומחפשות כלי מקצועי ויעיל שילווה אותן בקידום האתר ברשת – WEB CEO  היא אחת התוכנות הטובות ביותר שקיימות בשוק, מאוד קלה לתפעול וכמובן, מתורגמת לעברית.

Web CEO SEO Tools

בנוסף, קיימת גרסת התנסות בחינם לתקופה של 14 יום למי שרוצה לנסות את התוכנה לפני ההרשמה למנוי החודשי.

2. הוספת תגיות וכותרות

לאחר שערכנו את מחקר המילים, לפנינו מקבץ ביטויים בהם נרצה להתמקד באתר, שכן להם יש את כמות נפחי החיפוש הגדולה והמתאימה ביותר אסטרטגית. בשלב הזה אנחנו צריכות לוודא שכל התגיות, הכותרות והתיאורים של האתר מתאימים לביטויים שמצאנו במחקר מילים.

איך עושים את זה?

זוכרת את YOAST SEO – התוסף שהתקנו בפרק 9 – כאן הוא הולך לעזור לנו מאוד.

כל עמוד ופוסט בבלוג שלך צריך להכיל כותרת H1, כותרת H2, תגית מטא Description, תגית מטא Keywords, תגיות ALT לתמונות ותגית קנוניקל ל-URL.

צרי פוסט או עמוד חדש באתר וורדפרס שלך ושימי לב לנקודות הבאות:

כותרת H1 – הינה כותרת ראשית של הפוסט או העמוד ומותר שתהיה רק אחת כזאת (בתמונה מוגדרת אוטומטית כ-H1).

איך פותחים בלוג - קידום אורגני

כותרת H2 – הינה כותרת משנית שאותה צריך להגדיר כ- H2 ידנית (תלוי בתבנית שמשתמשים), מותר שיהיו יותר מ-1.

תגית מטא Description – תגית זו צריכה להכיל משפט שמתאר בקצרה את נושא הפוסט או העמוד – התיאור צריך להכיל את הביטוי שאותו את רוצה לקדם – תוסיפי את התיאור בלחיצה על מקש "ערוך מקטע".

איך פותחים בלוג - קידום אורגני

תגית מטא Keywords – תגית זו מכילה ביטויים חשובים שאנחנו רוצות להתמקד בהם באתר – הוסיפי את הביטויים הללו בשני המקומות המודגשים בתמונה.

תגיות ALT לתמונות – בכל תמונה שאת מעלה לאתר תוסיפי את הביטויים שאנחנו מקדמות לתגיות ALT של התמונות (המיקום תלוי בתבנית שמשתמשים). מומלץ לא לעלות תמונות מעל 200KB, תמונות כבדות מידי פוגעות בקידום של האתר.

איך פותחים בלוג - קידום אורגני

תגית קנוניקל ל-URL – תגיד זו מטרתה למנוע הכפלת תוכן והיא מגדירה את ה-URL הסופי של העמוד – העתיקי את ה-URL של העמוד או הפוסט והדביקי למקום המודגש בתמונה.

איך פותחים בלוג - קידום אורגני

3. היררכיית מבנה אתר

ההיררכיה של העמודים באתר מסמלת את חשיבותם של העמודים לגוגל. כלומר עמוד שיש אליו הכי הרבה לינקים מעמודים פנימיים אחרים יחשב בעיני גוגל החשוב ביותר, לדוגמא עמוד הבית. כמו כן, עמודים שחשוב לך שידורגו במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש תוכלי לקשר אותם ישירות לעמוד הבית, או לכל הפחות לקשר אותם לעמוד שמקשר לעמוד הבית. כלומר את צריכה לשמור שעומק העמודים באתר שלך יהיה 3 (עמוד הבית>קטגוריית אופנה>פוסט על אופנה).

מכאן נובע שבאתר שהעמודים בו מסודרים לרוחב ופרוסים ידורג טוב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

איך פותחים בלוג - קידום אורגני

4. אופטימיזציית תוכן

מאחר ורק עכשיו התחלת לכתוב את הבלוג, כל שעליך לעשות הוא לשים לב כי הביטויים שבהם החלטת להתמקד מתוך מחקר המילים שעשית מופיעות בכתבות שאת מעלה לבלוג.

באיזה תדירות? כל פוסט או עמוד צריך להתמקד בביטוי אחד ראשי ועוד אחד משני. הביטוי הראשי צריך להופיע פעם אחת בכותרת הראשית, פעם אחת בכותרת המשנית (לא חובה), במידה ויש כותרות נוספות לשלב גם בחלק מהן, ובכל פסקה של 150 מילים להוסיף את הביטוי פעם אחת. שימי לב, לא צריך להגזים מאחר וזה עלול להיחשב כספאם ולפגוע בקידום.

5. פרופיל קישורים

לפרופיל קישורים יש השפעה גדולה מאוד על קידום האתר ברשת. יש מקדמי אתרים שטוענים שחשיבותו אף מגיעה לכ-75% מכלל עבודת הקידום של האתר.

מה זה בעצם פרופיל קישורים?

פרופיל קישורים הוא בעצם מכלול הקישורים שמגיעים מאתרים אחרים לאתר שלך.

ככל שיהיו יותר אתרים איכותיים שמהם יוצאים קישורים לאתר שלך, האתר שלך ידורג גבוה יותר. תדמייני שקישורים מאתרים אחרים לאתר שלך הם כמו המלצות לגולשים להגיע לאתר שלך, ומכאן גוגל מפרש שהאתר שלך חשוב ומומלץ.

מהם קישורים איכותיים?

  • קישורים שמגיעים מאתרים שעוסקים בתחומים רלוונטיים (אם יש לך בלוג אופנה ותקבלי קישור מאתר של אינסטלטור זה לא יראה טוב וגוגל יודע להבחין בכך).
  • עדיף קישורי FOLLOW מאשר UNFOLLOW – גוגל עוקב אחרי שניהם אבל רק קישור FOLLOW מעביר כוח מאתר לאתר.
  • קישורים מאתרי פורנו, הימורים ואתרים מפוקפקים הם קישורים לא טובים.
  • קישורים מאתרים גדולים ומוכרים הם קישורים איכותיים (למשל ווינט, כלכליסט ועוד).
  • קישורים מאתרי אוניברסיטה (סיומת IL) וקישורים מאתרים ממשלתיים (GOV.IL) נחשבים איכותיים.
  • גם איזכורים זה טוב – חזרה של שם האתר שלך באתרים אחרים.

איך אפשר להשיג קישורים?

  • להחליף קישורים עם בלוגריות או קולגות בתחום שלך.
  • להגיב בפורומים באתרים שעוסקים בתחום רלוונטי (לבדוק אם הם קישורי FOLLOW).
  • להירשם לאינדקסים בתחומים רלוונטיים.
  • להזמין כתבה עם קישור במגזינים אחרים.
  • להציע כתבה מקצועית לאתרים אחרים ולהוסיף בסופה קישור לאתר.
  • לשתף קישורים ברשתות חברתיות – רוב הקישורים לא יהיו FOLLOW אבל גוגל קורא גם אותם וזה מסייע בקידום האורגני של האתר.

לסיכום, קידום אורגני הינה שיטה בעלת חשיבות רבה לקידום האתר שלך שתאפשר לך הגדלת תנועה איכותית וממוקדת לאתר במינימום עלויות.

הקפידי כמה שאת יכולה לעמוד בסטנדרטים הבסיסיים שיקלו על גוגל להבין באיזה תחום הבלוג שלך עוסק ומהם הביטויים בהם את רוצה להיות מדורגת.

שימי לב, לעשות את פעילות הקידום באופן טבעי, לגוון בין הקישורים ולא להגזים, למשל בקישורים מאתרים לא רלוונטיים, שכן פעולות כאלו עלולות לפגוע בקידום שלך הבלוג שלך.

נתקלת בבעיה בקידום הבלוג שלך באינטרנט? מרגישה שצריכה עזרה והדרכה אישית? לחצי כאן >

אהבתם/ן? שתפו ברשת!

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

my vibes by yanna berman

ברוכות הבאות למגזין מיי וייבס! למידע נוסף אודות המגזין לחצו כאן»

FOLLOW MY VIBES
הרשמה לניוזלטר
דילוג לתוכן