איך-להרוויח-כסף-מבלוג-באינטרנט

איך להרוויח כסף מבלוג באינטרנט

לעשות כסף באינטרנט

את רוצה להרוויח כסף מבלוג? ברור שכן! בעצם, כולם רוצים. אם גילית עכשיו שלהיות בלוגרית זה מה שאת רוצה לעשות כדי להרוויח כסף או שכבר יש לך בלוג משלך וכל מה שאת רוצה הוא למצוא דרכים נוספות להכניס כסף מהבלוג שלך, הגעת למקום הנכון.

בכתבה הבאה נעבור על כל הדרכים הפופולאריות ביותר בהן ניתן להרוויח כסף מבלוג. זה לא משנה אם את רוצה להיות בלוגרית באינסטגרם, לפתוח ערוץ יוטיוב או להקים אתר תוכן משלך, הדרכים בהן ניתן להרוויח כסף מבלוג רלוונטיות לרוב סוגי הבלוגים הקיימים.

כלומר, זה לא באמת משנה באיזה קבוצה את נמצאת, להרוויח כסף מבלוג – כתחביב או כעסק לכל דבר – הוא אפשרי בהחלט!

להלן הדרכים בהן ניתן לעשות מונטיזציה לבלוג שלך(להפיק הכנסה כספית מנכס דיגיטלי):

פרסומות (דרך מערכות פרסום פרוגרמתיות)

הצגת פרסומות בבלוג שלך היא אחת הדרכים המהירות ביותר בהן ניתן להרוויח כסף באינטרנט. למעשה, כל מה שאת צריכה לעשות הוא להתחבר לפלטפורמת פרסום פרוגרמתית ולאשר הצגת פרסומות בבלוג שלך.

במידה ואת מנהלת אתר תוכן, תוכלי להתחבר ל-Google Adsense ולהתחיל להרוויח כסף מהרגע הראשון. איך זה עובד?

מגישים בקשה לחבר את האתר שלך למערכת הפרסום של גוגל. לאחר שגוגל מאשרים את האתר שלך, תקבלי קוד אותו יש להטמיע באתר שלך. מאותו הרגע, גוגל תתחיל להציג פרסומות ברחבי האתר שלך. ברגע שגולש שנכנס אליך לאתר מקליק על אחת מהפרסומות של גוגל, את מרוויחה כסף. צורת תשלום זו נקראת CPC שמשמעותה בעולם הפרסום, עלות פר הקלקה.

מעכשיו, כל מה שאת צריכה לעשות הוא להכניס תנועה חודשית גבוהה לאתר שלך.

הבעיה היחידה במערכת הפרסום של גוגל היא שצריך להכניס המון טראפיק חודשי לאתר כדי להצליח להרוויח הרבה כסף.

אומנם להרוויח כסף מפרסומות באתר שלך היא הדרך המהירה ביותר, אך חשוב לציין שלהכניס הרבה תנועה חודשית לאתר היא משימה לא פשוטה, במיוחד במדינה קטנה כמו ישראל.

אז מה עושים?

מתחברים לגוגל אדסנס בכל מקרה, ומתחילים לעבוד קשה על להכניס תנועה לאתר. ברגע שמצליחים להגיע למינימום 25 אלף כניסות חודשיות לאתר, ניתן לנסות להתקבל לעבוד עם חברות פרסום אחרות שישלמו על אותה כמות חשיפות לפחות פי 4!

ישנן מספר חברות שניתן לעבוד איתן, רובן דורשות רף מינימלי של תנועה חודשית כדי להתחיל לעבוד איתן – בין 25 אלף ל-100 אלף כניסות חודשיות לאתר. מומלץ לבדוק בכל אתר מהן הדרישות המדויקות להגשת בקשת הצטרפות.

להלן החברות:

Mediavine

Adthrive

SheKnows / BlogHer

CafeMedia / AdThrive

Monumetric / The Blogger Network

Ezoic/Bloomly

Gourmet

כפי שציינתי, היתרון הגדול בלעבוד עם החברות האלה הוא הרווח הפוטנציאלי הגבוה שניתן לקבל עבור הפרסומות שיוצגו באתר שלך. החיסרון הוא רף הכניסה הגבוה יחסית של התנועה החודשית אליה יש להגיע כדי להגיש בקשה לעבוד עם החברה. אך ברגע שתצליחי להגיע לרף זה, כדאי מאוד לבחון את האופציה.

איך להרוויח כסף מפרסומות אם את רוצה להיות בלוגרית באינסטגרם או ברשת חברתית אחרת?

האמת הכואבת היא שכדי להרוויח כסף ממערכת פרסום אוטומטית אינה אפשרית לבלוגרים שהנכס הדיגיטלי היחיד שיש להם הוא פרופיל של רשת חברתית, פרט ליוטיוברים.

כלומר, אם את מובילת דעת קהל ויש לך פרופיל ברשת חברתית מסוימת עם מספר גבוה של עוקבים, היחיד שירוויח מהפרסומות היא הרשת החברתית עצמה, זאת מכיוון שהפרופיל האישי הוא בעצם לא לגמרי שלך. כך מרוויחות הרשתות החברתיות.

למעשה, בין האתרים היחידים שמתחלקים עם הבלוגרים שלהם ברווחים מהפרסומות הוא יוטיוב.

לכן, אם את מנהלת ערוץ יוטיוב מצליח עם הרבה צפיות חודשיות, יוטיוב תאפשר לך כ"משתפת הסרטונים" להתחלק איתה ברווחים, כאשר הרווח מחושב לפי כמות הצפיות בסרטונים שאת מעלה.

קמפיין פרסומי

שיטה נוספת בה ניתן להרוויח כסף מפרסומות אך לא דרך מערכת פרסום פרוגרמתית היא מכירת קמפיין פרסומי ישירות לבעל העסק או החברה שמעוניינת בפרסום מוצריה.

שיטה זו נפוצה מאוד אצל בלוגרים שמנהלים פרופילים ברשתות חברתיות עם מספר גבוה של עוקבים. סביר להניח כי שיטה זו נולדה כתוצאה מכך שמערכות הפרסום האוטומטיות לא נתנו מענה לבלוגרים ברשתות החברתיות לממש את כמות החשיפות החודשיות שלהם תמורת כסף. כך שאם היה גורם מתווך, הרוב היו מעדיפים לא להתנהל ישירות מול הלקוח.

לכן, בשנים האחרונות, קמו להן מספר חברות שעושות בדיוק את העבודה הזאת – לקשר בין מובילי דעה/בלוגרים לבעלי עסקים שמעוניינים לפרסם את מוצריהם. בין החברות בתחום ניתן למצוא את שייר, לייק אנד שייר, לידרס, הלידרים ועוד.

חברות אלו מגייסות מובילי דעה, מפורסמים ובלוגרים, ומציעות לחברות ובעלי עסקים קמפיין פרסום באמצעות בלוגרים. יחד הם בונים תמהיל פרסומי, מחליטים על תקציב מתאים, מספר בלוגרים משתתפים, בונים קמפיין ומתנהלים מול מובילי הדעה לאורך כל הקמפיין.

צורת פרסום זו היא צורת השיווק החדשה ביותר בעולם הפרסום, זה מהסיבה שמובילי הדעה נוצרו בשנים האחרונות בעקבות הכוח הגדל של הרשתות החברתיות.

היתרון הגדול של פרסום באמצעות בלוגרים הוא ההשפעה הגדולה שיש לבלוגרים כיום על קהל העוקבים שלהם. לקוחות פוטנציאלים ירצו לנסות מוצר שהם רואים אצל מובילי דעה ברשת, בייחוד אם מדובר במובילי דעה שהוא גם מתוקשר.

עבודה לצד חברות אלו הופכת את חיי מובילי הדעה להרבה יותר קלים ונוחים. מובילי הדעה מקבלים פניות ופרסומים על קמפיינים פוטנציאלים אליהם הם יכולים להגיש מועמדות.

התשלום על קמפיין שכולל פרסום תמונה של מוביל הדעה עם המוצר מתחיל ב-300 ₪ לפוסט כולל מוצר מתנה, ויכול אף להגיע לעשרות אלפי שקלים, כתלות בגודל ההשפעה והחשיפה החודשית של אותו מוביל הדעה.

התשלום עבור הקמפיין לרוב מתקבל כשוטף פלוס 30 או 60, זאת מהסיבה שהחברה צריכה לגבות את התשלום על הקמפיין מהחברה המפרסמת.

בלוגרית אנונימית שתרצה להרוויח כסף בשיטת פרסום זו, תצטרך לצבור לפחות כ-50 אלף עוקבים לחשבון האינסטרגם שלה או להצליח להרשים את המפרסמים באמצעות תוכן איכותי במיוחד שיתאים לקהל היעד של החברות.

תוכן שיווקי

תוכן שיווקי הוא תוכן שמפורסם באמצעי התקשורת, ביניהם אתרי תוכן, חדשות, רדיו וטלוויזיה, כאשר הוא דומה בסגנונו לתוכן המערכתי אך למעשה הוא מהווה פרסום בתשלום.

לפני שהתחלתי לעבוד בתחום, הייתי בטוחה שאם אני קוראת כתבה על עשרת המסעדות הטובות בתל אביב, הן באמת מסעדות שעבדו קשה וזכו לקבל את התואר המכובד ולהשתתף בכתבה זו.   

אחרי שעבדתי באחת מחברות הפרסום הגדולות בארץ, גיליתי שהדבר ממש לא עובד ככה ועסקים משלמים המון כסף כדי להיכנס לכתבה מסוג זה.

עלותה של כתבה שיווקית יכולה להגיע ל-3,000 ₪ לכתבה בודדת באתר בסדר גודל בינוני ואף ל-15,000 ₪ באתרים גדולים יותר. התחום שבו עוסקת הכתבה, מיתוג וגודל האתר הינם בין הקריטריונים שמשפיעים על מחיר הכתבה השיווקית.

היתרון הגדול של הכתבות השיווקיות הוא שהן מדורגות באופן טבעי במנוע החיפוש של גוגל. כתבה שיווקית עניינית ואיכותית שמתפרסמת, יכולה להכניס לבלוג שלך תנועה חודשית באופן שוטף וכך למעשה, לחשוף את החברה המפרסמת ללקוחות חדשים שמחפשים ביקורות את מוצרים באינטרנט.

גולש שיגיע לכתבה שיווקית שכזו דרך מנוע החיפוש, הוא לקוח רלוונטי מאוד ולרוב יהיה מוכן לרכוש את מוצר החברה לאחר שקרא את הביקורת או ההמלצה בכתבה.

איך להרוויח כסף ממכירת תוכן שיווקי בבלוג שלך?

לפני שרצים למכור תוכן שיווקי, חשוב לבדוק ולהגדיר מספר דברים:

  1. מי הקהל שגולש בבלוג שלך
  2. מהי כמות החשיפות החודשית
  3. לאיזה חברות מתאים הפרסום בבלוג שלך
  4. אפיון חבילת פרסום תוכן שיווקי בבלוג שלך – אורך ומבנה הכתבה, צילומים, מספר קישורים ופרטי המפרסם, וחומרים נדרשים לכתבה.
  5. תמחור התוכן השיווקי

אחרי שכל המידע הרלוונטי בידיך, משימת איתור המפרסמים שיתעניינו בתוכן השיווקי בבלוג שלך תהיה הרבה יותר קלה וממוקדת. את תדעי בדיוק מה את יכולה להציע, למי לפנות ואיך זה בדיוק יכול לעזור להם.

לצורך מכירת הכתבות השיווקיות, מומלץ אף להכין מצגת קצרה לשליחה למפרסם שתכיל את כל המידע הרלוונטי על הבלוג שלך.

כמו כן, מומלץ לתכנן מערך שיחה או כתיבת הודעה מכירתית ליצירת קשר עם המפרסמים.

המשימה הבאה היא לעשות רשימה של עסקים להם תרצי להציע את התוכן השיווקי ולצאת לדרך.

טיפ – כדי להגדיל את כמות המפרסמים שירצו להשתתף בכתבת תוכן שיווקית אצלך באתר, ניתן לכתוב כתבות שיווקיות שיכללו סקר שוק על מספר חברות. זוהי אסטרטגיה אפקטיבית לשכנוע מפרסמים להצטרף לכתבה שיווקית שתעסוק במתחרים הטובים בשוק.

תוכנית שותפים

תוכנית שותפים היא אחת השיטות הנפוצות ביותר להרוויח כסף באינטרנט. בשיטה זו, את תקבלי עמלה על כל מוצר שיירכש דרך הקלקה על הלינק של המוצר אותו פרסמת. כלומר, אם את עובדת בתוכנית השותפים של אמזון, ופרסמת לינק למוצר מסוים באתר שלך, כל גולש שילחץ על הלינק הזה ויקנה את המוצר, יזכה אותך בעמלה כספית.

להרוויח כסף בתוכנית שותפים היא שיטה נוחה מאוד, שכן אין צורך ליצור קשר ישירות עם בעל העסק, המידע על הרכישות זמין ומתעדכן בתדירות גבוהה אונליין, אין צורך במכירות פרונטליות מול הלקוחות, אין צורך לתחזק מלאי מוצרים, ואפשר להרוויח כסף כהכנסה פסיבית, כן גם כשישנים באמצע הלילה!

נשמע כמו חלום?

להרוויח כסף באמצעות שיווק שותפים הוא בהחלט אחת השיטות הטובות ביותר להרוויח כסף באינטרנט בתנאי שיודעים בדיוק את לעשות את זה.

בטח שמעת על סיפורי הצלחה של אנשים בהצליחו להרוויח הון דרך תוכניות שותפים. זה אפשרי בהחלט, אך חשוב להבין שזה לוקח זמן. כדי לבנות בלוג שמרוויח טוב מתוכנית שותפים, צריך לתכנן אסטרטגיה שיווקית מבריקה שתמשוך את קהל היעד הרלוונטי לאתר שלך ותגרום להם לרכוש את המוצר הזה דווקא דרך הלינק שלך.

באמצעות תכנון נכון, כתיבה איכותית ויצירת ערך אמיתי לגולש, הכנסה באמצעות תוכניות שותפים היא אפשרית בהחלט.

לאיזה תוכניות שותפים ניתן להצטרף?

כיום, לרוב החברות הגדולות שמאפשרות רכישה אינטרנטית, יש תוכנית שותפים.

אם את חובבת אופנה, תוכלי להצטרף לתוכנית השותפים של Asos, ShopBop וחנויות אופנה אינטרנטיות נוספות ולשווק את מגוון המוצרים שנמכר אונליין באתר.

אם את אוהבת בניית אתרים, תוכלי לקדם תוספים לבניית אתרים, תבניות, וחברות אחסון.

מה שחשוב לזכור הוא שלא משנה איזה תחום תחליטי לקדם, כתיבת תוכן איכותי ובעל ערך לצורך קידום המוצרים ישפיע רבות על הכסף שתוכלי להרוויח מתוכניות שותפים.

טיפ – בדקי מהו אחוז העמלה עבור רכישת מוצר בכל תוכנית שותפים. לפעמים לא כדאי לקדם מוצרים זולים מאוד, שכן הרווח יהיה בהתאם.

מכירת מוצרים/שירותים

דרך נוספת להרוויח כסף מבלוג היא מכירת המוצרים או השירותים שלך. אם את יכולה לייצר או לתת שירות מסוים ולמכור אותו דרך הבלוג שלך, למה לבזבז את כל התנועה אצלך באתר על פרסום עסק אחר?

שווקי את המוצרים שלך!

בין המוצרים שניתן למכור:

  • מנוי לאתר
  • קורסים אונליין
  • שירותי עיצוב גרפי
  • עזרה וירטואלית
  • מוצרים פיזיים – ביגוד, הנעלה, אקססוריז, קוסמטיקה, וכו'.
  • מוצרים דיגיטליים – ספרים אלקטרוניים, כרטיסים, תמונות, וכו'.
  • מוסיקה וסרטים
  • עריכת וידאו
  • שירותי ייעוץ לעסקים
  • תרגום והגהה
  • כתבות תוכן
  • ועוד!

לסיכום,

כפי שראינו, רבות הן הדרכים בהן ניתן להרוויח כסף מבלוג. כדי להצליח חשוב לתכנן היטב את הבלוג, לספק ערך לגולש ולהשתמש בטכניקות הנעה לפעולה.

התמדה, עבודה קשה ואהבה למקצוע, הם חלק בלתי נפרד מהצלחתו של כל בלוג.

עוד לא פתחת בלוג?

כנסי למדריך המלא לפתיחת בלוג רווחי באינטרנט – לחצי כאן>

אהבתם/ן? שתפו ברשת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

my vibes by yanna berman

ברוכות הבאות למגזין מיי וייבס! למידע נוסף אודות המגזין לחצו כאן»

FOLLOW MY VIBES
הרשמה לניוזלטר
דילוג לתוכן