זארה - מגזין מיי וייבס

סיפורה של רוסליה מרה – טייקונית האופנה ומייסדת זארה, שעשתה את הונה בכוחות עצמה

רוסליה מרה - מייסדת ZARA

רוסליה מרה האישה העשירה בעולם, שעשתה את הונה בכוחות עצמה, הייתה יזמית ואשת עסקים ספרדייה, מייסדת זארה, יחד עם בעלה לשעבר, אמנסיו אורטגה, שנחשב כיום לאיש העשיר בעולם.
רשת האופנה זארה, שינתה את פני האופנה הנשית, אך לא רק, שכן בניגוד למתחרותיה, היה לה יתרון תחרותי, היא מצטיינת בחדשנות מהירה, כך שקולקציות חדשות משווקות בשוק מדי שבוע!
נשים אוהבות ללבוש זארה, זאת מסיבה שהבגדים של זארה מוסיפים להן תחושת אלגנטיות ועוצמה, הן מרגישות מכובדות ורשמיות, אבל גם נשיות.

אם יש משהו אחד, שאפשר לומר על רוסליה מרה, מייסדת רשת האופנה זארה, הוא יכולתה להתמיד. בהמשך, נוספו אליה גם התכונות של מעוף ואומץ, שכן אסטרטגיית השיווק של זארה הייתה הנגשת אופנה עילית לשוק הרחב ובמהירות.
היא החלה את קריירת התפירה שלה בגיל 11, הגיל שבו גם החליטה לפרוש מבית הספר. בגיל 19 כבר הקימה את העסק הראשון שלה יחד עם בעלה דאז אמנסיו אורטגה, עסק שהתמחה בחיקוי מותגי יוקרה לחלוקי רחצה ולבנים. העסק נסק לשחקים, זכה להצלחה רבה בספרד והתרחב.

החנות הראשונה של זארה נפתחה בשנת 1975. אחד המאפיינים, שהצעידו את זארה בראשותה של האישה החזקה, רוסליה מרה, הוא אלמנט החדשנות, כל פריט של זארה הוא תוצר של בחירת הלקוח.

באמצעות מערך מכירות משוכלל, שיודע לצפות את המכירות, זארה לומדת את העדפות הלקוח, ומתאימה את עצמה אליו. היא משגרת את הנתונים אל צוות המעצבים שלהם, ואלו עומלים על התאמת הדגם לרצון הלקוחה, הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בסגנון הצווארון, צבע, סגנון הכפתורים וגזרה.

זארה - מגזין מיי וייבס
זארה

אין כאן פרופוגנדות או אג'נדות מתיימרות, אלא גמישות מחשבתית ומקסימום רווח.
זארה לא מתיימרת להיות אופנה עילית אלא אופנה נגישה לנשים שמבקשות להתלבש בסגנון יוקרתי, אבל במחיר שווה לכל נפש.
כדי לשמור על החלפת קולקציה מהירה, בהיקף של אחת לשבוע – שבועיים, מערך הייצור של זארה נמצא קרוב למשרדי ההנהלה בספרד. אפשר לומר על רוסליה מרה, שנקודת החוזק שלה הייתה בזיהוי מגמות "שיתפסו" בשוק, והקמת קווי ייצור שמטרתן לתת מענה מהיר לביקוש.
זארה היא רשת האופנה הראשונה, שיצרה ג'קטים לנשים במחיר נגיש.
התמורות שחלו באופנה בסוף העשור הקודם, עשור שבו פריט אופנה בעל חלק אחד היה נחשב לנורמה, כעת ישנו ביקוש להתאמה של מספר פריטים שמשתלבים יחדיו, משרת היטב את האג'נדה של זארה.

זארה - מגזין מיי וייבס
חליפה מחויטת לנשים

בחנויות, זארה מעניקה לנשים את התחושה של "ארון בגדים יוקרתי", כאשר עיקר הדגש הוא על ריבוי מראות ומעט מאוד פרסום.
הבגדים של זארה סולידיים ופרקטיים, החל מג'קטים ומכנסיים מחוייטים, אקססוריז משלימים כגון כובעים, תיקים, צעיפים, חגורות, תכשיטים ועוד.
כך שכל אישה שפנתה לקריירה המחייבת קוד לבוש מחויט, מצאה בזארה פריטים משלימים למלתחה שלה במחיר שווה.

אחת התמורות בלבוש מכופתר, מעונב ומחויט לנשים, הוא היכולת לגרום לאישה להרגיש נשית, אך בבגדים שעד כה נחשבו לגבריים. זארה עושה זאת בחוכמה בשילוב של תחרות או בדי סאטן עדינים עם גזרות מחויטות, בדרך זו מתקבל המראה המחויט אולם מעודן יותר.

יש האומרות, שכל מי שמבינה באופנה, צריכה שיהיו לה כמה פריטי זארה בארון, וגם נסיכות. לא מכבר נצפתה הנסיכה האנגליה, קייט מידלטון עם שמלות כחולות ומחויטות של זארה.
שמלות שחורות, בצבע אחיד, רוכסנים ארוכים, שנשכרים בגב, נעלי עקב למראה משלים, מאפשרים לכל אישה להרכיב את המלתחה שלה עם מעט מאוד מקום לטעויות.

ב־1985 הקימו רוסליה מרה ובעלה אמנסיו אורטגה את אינדיטקס, קמעונאית האופנה הגדולה בעולם והבעלים של שמונה מותגים שונים, ביניהם זארה, פול אנד בר, ברשקה, מאסימו דוטי, סטרדיווריוס, אוישו, זארה הום Uterqüe ,וטמפה.

רוסליה התגרשה מבעלה ב־1986, חדלה מלנהל את זארה והשאירה בידה נתח של כמעט 7% מאינדיטקס.

זארה - מגזין מיי וייבס
האישה העשירה בעולם

בשנת 2013, רוסליה מרה, אשת העסקים העשירה בעולם, הצליחה לצבור ב-69 שנותיה, הון מוערך של כ-6.1 מיליארד דולר.

רוסליה מעוררת ההשראה, הקפידה על אורח חיים פשוט והתרחקה כל חייה כמו מאש, מתרבות במעגלי האליטות הכלכליות והפוליטיות, שכן היו בעיניה מושא ללעג ולביקורת. 

היא הצליחה להגיע "רק" למקום ה־195 ברשימת עשירי העולם, אך דורגה במקום הראשון ברשימה העולמית של נשים שצברו את הונן בעצמן ולא מכוח ירושה או נישואים.

לאחר פרישתה היא המשיכה להיות מחוברת לעולם התעשייתי, אך התמקדה בעיקר באפיקים אחרים, ביניהם פעילות פילנתרופית וטיפול בבנה מרקוס הסובל משיתוק מוחין. בעקבות כך, היא ייסדה את ארגון "פיידאה", ארגון שסייע לשילוב אוכלוסיות מוגבלות בחברה.

הצלחתה של רוסליה מרה והפיכתה של זארה לענקית הקמעונאות, מתבטא בהבנת הדבר החשוב ביותר בקמעונאות, והוא הקשבה לצרכי הלקוחות. סיפורה מעורר ההשראה של אישה חזקה שהצליחה לעשות זאת בכוחות עצמה, מהווה דוגמא לנשים רבות ברחבי העולם.

אהבתם/ן? שתפו ברשת!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

my vibes by yanna berman

ברוכות הבאות למגזין מיי וייבס! למידע נוסף אודות המגזין לחצו כאן»

FOLLOW MY VIBES
הרשמה לניוזלטר
דילוג לתוכן